kategorije i smb

Monday 27 July 2020

Priče i turizam



Turizam vooooli priče. Ne obezvrijeđuje čak ni one izmišljene, a stvarne često preuveličava. Ispričane priče i proživljene osjećaje drugih osoba na određenim mjestima često poželimo i sami provjeriti, proživjeti i osjetiti. To je onaj okidač koji nas tjera na petnaest sati vožnje busem, čekanje na aerodromu, olakšava stajanje na suncu i kiši, vožnju brodom...
Ponekad nas ono što vidimo razočara; kada shvatimo da je Mona Lisa 77x53 cm „velika“, Manneken Pis jedva vidljiv u kutu briselskog trga, a Barcelona zapravo jako glasna i prljava. Svejedno, platiti ćemo ulaznicu za Louvre, gurati se i slikati malog golog dječačića i prošetati La Ramblom. Ponekad tako „nabasamo“ na mjesta koja su izvan tipičnih turističkih ruta, mjesta na kojima sami stvorimo svoje priče koje dalje prenosimo kada se vratimo kući. 
Proživljavanje priča, događaja i osjećaja je esencija turizma jer je neopipljiv dio kulturne baštine grada i zemlje koju posjećujemo, a nosimo ih sa sobom i one ostaju zauvijek u nama kao sjećanje. 
Identitet mjesta, na kojem treba temeljiti turističku ponudu, treba proizlaziti, baš kao i samopuzdanje, iz nečega što ne može biti oduzeto; a priče, doživljaje i osjećaje, nitko ne može oduzeti.

Tourism loooves stories. It does not discriminate fake ones, and the real ones often exaggerates. Stories and feelings by others at specific places we want to check, live and sense. That is the trigger that makes us to drive fifteen hours, wait at airport, stand on sun and rain...
Sometimes what we see disappoint us: 77 by 53cm "tall" Mona Lisa, barley seen Manneken Piss standing in little niche, extremely loud Barcelona. Jet, we will buy that ticket to Louvre, photograph little naked boy and walk La Rambla. In that walk we sometimes intentionally go beyond unpaved touristic ways and create our unique stories, experiences and feeling that we keep narrating to our friends, followers and family when we come to our homes.
And that is the essence of tourism, because the intangible part of cultural heritage of a place visited we bring with us in form of memories. In that sense, identity of a (touristic) place should always came from something that can not be replaced, taken or be seen somewhere else.
b, Dora

No comments:

Post a Comment

Thank you for stopping by and reading my blog.
Feel free to leave a comment, opinion or advice.
Izidora